De toekomst van buitenreclame

buitenreclame
We leven in een digitale wereld en steeds meer gaat online. Dat roept de vraag op of we nog moeten investeren in buitenreclame of dat we dit beter aan online adverteren kunnen besteden. Lees verder en ontdek waarom buitenreclame altijd relevant zal blijven

Voordelig en efficiënt

De meest basic buitenreclame zal altijd relevant blijven. Gevelletters, vlaggen, spandoeken en reclameborden zijn relatief goedkope manieren voor een bedrijf om hun potentiële klanten te vertellen: hier ben ik en dit kan ik voor je betekenen! Bovendien hebben ze een permanent karakter, wat ze extra voordelig maakt.

Ook buitenreclame kan digitaal

Ken je het grote digitale reclamebord op Times Square in New York? Dit soort borden zijn tegenwoordig ook gewoon in Nederland te vinden – waarvan het Ziggo Dome in Amsterdam het bekendste voorbeeld is – en zullen we steeds vaker tegenkomen op drukke plekken zoals stations en pleinen. Digitale reclameborden zijn nog redelijk nieuw en behoorlijk flashy. Dat maakt ze een goede vorm van buitenreclame, want ze trekken ieders aandacht. Ook kunnen er eenvoudig verschillende boodschappen op worden afgespeeld op verschillende momenten van de dag en kunnen ze zelfs worden aangepast op het weertype. Wanneer het regent of koud is zul je iemand namelijk veel minder snel verleiden om ijs te kopen. Maar een zonvakantie lijkt dan opeens een stuk aantrekkelijker. Zo is het effect van reclame altijd maximaal!

Cross-media adverteren

Bij reclame is herhaling het toverwoord. En door buitenreclame in combinatie met andere marketingkanalen te gebruiken, is dit makkelijker dan ooit. Stel je voor: iemand zoekt naar kaartjes voor Soldaat van Oranje op zijn telefoon, ziet hier later reclame van op YouTube en wordt er weer aan herinnerd, of klikt de reclame juist snel weg en ziet het niet. Een groot billboard langs de weg of een poster in een bushokje is niet te missen. Zo is buitenreclame een mooie aanvulling op de marketingmix die je in kunt zetten om je doel te bereiken.

Buitenreclame is nog steeds relevant

Anno 2023 is buitenreclame nog net zo relevant als het altijd is geweest. De combinatie met andere marketingkanalen zorgt voor een gevarieerde marketingmix, waarmee je makkelijker (nieuwe) klanten bereikt. En met de ontwikkeling van nieuwe technieken zoals digitale reclameborden, verwachten we dat dit ook in de toekomst zo zal blijven. Meer weten over reclame maken? Lees dan ook: 5 Regels voor een effectief reclame ontwerp!