Heb je het al gehoord?
Zeg, heb je het al gehoord? Pietje zijn beste vriend ging bij de zus van zijn buurman iets kopen. Viel dat even tegen. Eigenlijk was het al een heel duur product, maar de beste man dacht dat het dan ook wel om hele goede kwaliteit zou gaan. Vervolgens duurde het echt eeuwen voordat het eindelijk geleverd werd. Zat het ook nog eens kapot in de doos. Hij meteen gebeld naar de zus van zijn buurman, maar die was niet te bereiken. Het duurde uiteindelijk meer dan een week voordat hij haar aan de lijn kreeg en toen gaf zij aan dat hij het niet meer terug kon sturen om te ruilen voor een product dat niet gebroken was. Er was namelijk al een week voorbij en voor zover zij wist had hij het misschien wel zelf gebroken. Dus een duur product, lange levertijd, kapotte levering en ontzettend slechte service gehad. Daar moet je nooit iets kopen!
Kracht van reclame
Dit is een voorbeeld van mond tot mond reclame. Toegegeven, slechte ervaringen worden veel sneller gedeeld dan positieve ervaringen. Mensen klagen nou eenmaal graag, zeker als ze het gevoel hebben dat ze niet goed behandeld worden of niet krijgen wat ze willen hebben. Een review is zo geplaatst en voor je het door hebt wordt jouw bedrijf gelinkt aan een handjevol negatieve reacties. Je wilt niet dat je alleen daarop gevonden wordt als iemand op internet gaat zoeken. En dus zal elke linkbuilding expert je adviseren om te zorgen dat er veel positieve en informatieve stukken over je te vinden zijn. Niet alleen op je website, maar juist ook op andere websites. In de vorm van artikelen die linken naar jouw website.
Kloddertje hier, kloddertje daar
Nu kun je heel actief overal met linken gaan strooien. Linkje hier plaatsen, reactie met een linkje erin daar plaatsen. Daar zal vast een enkele bezoeker op af komen. Wil je echt goede resultaten behalen, dan moet je echter een goede linkbuilding strategie maken en volgen. Oftewel, posten met een plan erachter. Hoe je dat maakt, daar zijn vast verschillende manieren voor. Wat voor een bedrijf in de bouw werkt, hoeft niet te werken voor een zorginstelling. En wat werkt voor een websitebouwer kan totaal ongeschikt zijn voor een advocaat. Zorg dus niet alleen maar dat er een strategie is, maar zorg er ook voor dat het de strategie is die op maat is gemaakt voor jouw bedrijf. Alleen zo wordt jij gevonden op de dingen waarop jij ook graag gevonden wilt worden.