Wat zijn backlinks en wat betekenen ze voor je website?
Om je website beter te laten scoren in Google, is één van de mogelijkheden het plaatsen van backlinks op je webpagina. Wat is dit? Backlinks zijn links van andere website die naar je website wijzen. Vooral in het verleden waren deze backlinks van groot belang, omdat ze een soort aanbeveling vormden voor je website. Hoe meer (relevante) backlinks, hoe beter het resultaat in Google. Dit was en is te danken aan het algoritme dat Google hanteert. Tegenwoordig zijn backlinks een minder populaire vorm om je website beter te laten scoren, maar het biedt nog altijd veel voordelen en mogelijkheden. Dit is wat je moet weten voordat je backlinks gaat kopen.
Relevante pagina
Hoe meer backlinks er voorheen naar je website leidden, hoe relevanter je website zou zijn, aldus de redenatie van Google. Hoewel dit tegenwoordig iets minder bepalend is, ziet Google de backlinks nog steeds als een sterk punt. Het zijn als het ware punten voor je website, hoe meer links je krijgt, hoe hoger de score uit zal vallen. De backlinks hebben sindsdien veel veranderingen doorgemaakt. Zo werden op den duur niet-relevante backlinks gewaardeerd met een lage score, zodat alleen relevante links nog iets konden bijdragen aan je website. Dit zorgde voor een verschuiving van kwantiteit naar kwaliteit. Tegenwoordig is het principe van backlinks vooral het opbouwen van je merknaam en product.
Snel aan backlinks komen
Ben je S.E.O. bij een bedrijf of heb je zelf een bedrijf opgericht, dan wil je uiteraard dat je website goed gevonden wordt door potentiële klanten of geïnteresseerden. Het principe van linkbuilding komt dan om de hoek kijken, waarbij je sterke en relevante links kan kopen. Zo bouw je een groter netwerk op en slaat Google je website hoger aan. Bij Backlinks en SEO diensten kan dit ook, waarbij voor Nederlandse, maar ook Engelstalige websites internationale backlinks verkrijgbaar zijn. Zo krijg je hier directe links met platforms zoals Marktplaats en de digitale bedrijvengids. Alles voor een interessant tarief en met mooie voordelen voor je website.
De do’s and dont’s
Zoals eerder dus naar voren kwam, is er een verschuiving naar kwaliteit gaande binnen de wereld van backlinks en linkbuilding. Vooral interne links zijn hierbij heel belangrijk, maar ook een sterke link met relevante social media kanalen kan helpen. Door naar relevante personen of bedrijven te linken op je website, zorg je ervoor dat mensen je merknaam en imago sterker gaan vormgeven. Backlinks kopen wordt afwisselend als iets positiefs, maar ook iets negatiefs gezien. Je kan er het beste gebruik van maken in combinatie met waardevolle informatie op je website, zodat je op twee punten jezelf onderscheidt.
De combinatie met content
Backlinks zullen altijd belangrijk blijven, zeker als je hoog wilt worden gevonden in Google. Het is niet altijd zo dat bijvoorbeeld de website met de beste content, ook altijd bovenaan te vinden is. Op het web kunnen andere bedrijven en personen wel naar je linken, waardoor Google de kwaliteit hoog aanslaat. Het is ook daarom dat grote bedrijven vaak boven in de Google zoekmachine staan, omdat zij vaak worden aangehaald door anderen. De link met social media is daarin ook zeker belangrijk, zoals gedeelde berichten of vind-ik-leuks.
Hoe moet een backlink eruit zien?
De links die je aan je website koppelt, dienen tenminste aan enkele vereisten te moeten voldoen. In een business-to-business markt is het daarbij belangrijk dat je website in één oogopslag laat zien waar het over gaat. Mensen willen op een website in korte en sterke teksten kunnen zien wat er te vinden is. Backlinks en SEO diensten helpt je hier graag bij. Zo zijn er in het assortiment speciale business links verkrijgbaar, die je helpen met onder andere de inhoud en actualiteit van je website.
Zoeken en vinden
Binnen de speciale service gaat Backlinks en SEO diensten voor je aan de slag met het opstellen van een lijst met (potentieel) sterke linkpartners. Hierna gaan we voor je aan de slag en zullen we de diverse bedrijven benaderen op verschillende manieren, waaronder via telefonisch contact of door middel van e-mail. Gemiddeld genomen kan je met 5 uur per maand al worden voorzien van de sterkste backlinks. Vooral voor startende bedrijven met een kleine vermelding in Google, kan het effectief en belangrijk zijn om backlinks te verkrijgen. Het is een eerste aanzet om hoog in Google te komen.
Links op startpagina
Eén van de mogelijkheden is het linken van en naar startpagina. Dit is een goedkope en snelle manier om aan backlinks te komen, hoewel de waarde daarvan sterk kan verschillen. Een relevante link van startpagina heeft echter zeker zin, omdat ze de zoekmachines vertellen over de inhoud van je website. Ook de bedrijvengids is doorgaans een goede plek om aan links te komen voor je website en relevante bedrijven te vinden.
Strengere regelgeving
Google is sinds enkele jaren begonnen met een strenger beleid omtrent het kopen van links. Backlinks en SEO Diensten zullen daarom altijd op zoek gaan naar sterke en natuurlijke links voor je website. Google schat de waarde van de backlinks in door middel van een speciaal algoritme. Doorgaande innovaties hebben er echter voor gezorgd dat de links door webmasters beter te beheren zijn.
Google kijkt daarnaast naar de reputatie van je bronnen. Zo geven backlinks van een pagina die goed bekend staat bij Google, ook een boost aan jouw website. Social media kanalen, zoals Twitter en Facebook, hebben door de jaren heen een steeds sterkere PageRank gekregen van Google. Dit betekent dat ze een goede link vormen voor je website.
Hou het zelf in de hand
Backlinks kan je kopen, laten beheren of zelf in de hand houden. Een natuurlijk backlinks profiel zal er voor zorgen dat je naar verloop van tijd een groei zult zien in content en goede andere links.
De kansen van linkbuilding
Een effectieve manier om je website snel hoger te krijgen in de zoekmachines op internet, is door middel van linkbuilding. Door gebruik te maken van kwalitatief goede links, kan je ervoor zorgen dat je website relevanter wordt bevonden. Op die manier kan je binnen de kortste keren bovenaan staan in bijvoorbeeld de Google zoekmachine. Een hoge positie in de zoekmachine levert je vanzelfsprekend meer ‘clicks’ op, oftewel meer bezoekers. Hoe linkbuilding in zijn werk gaat kan je hier lezen.